Najaarscompetitie – einduitslag

Competitieleidster Agnes neemt de einduitslagen van de teams in de Najaarscompetitie door:

Team 1 is met 9 punten voorsprong op nummer 2, Asterix, kampioen geworden. Het zat hen dwars dat ze toch een keer gelijk gespeeld hadden. Daarom was onze verrassing groot, toen ze het voor elkaar kregen om de laatste wedstrijd te verliezen… het enige kleine smetje op de verder super verlopen competitie. Zij weten ook al wat de uitdaging volgend seizoen gaat worden: handhaving in de tweede divisie.

Team 2 heeft een mooie derde plaats behaald in de vierde divisie. De nummers 1 en 2 hadden op het eind al een te grote voorsprong, zodat die plekken niet meer voor hen bereikbaar waren. Maar wie weet wat zij volgend seizoen gaan doen?! Wordt kampioenschap hun uitdaging?

Team 3 De laatste wedstrijd was niet meer van belang voor de plek die zij uiteindelijk zouden bereiken. Team 3 is op de 4de plaats geëindigd in de hoofdklasse, dus een mooie middenmoter.

Team 4 Welke plaats dit team zou eindigen in de 1ste klasse bleef tot de laatste wedstrijd spannend. Uiteindelijk is dat de 5de plek geworden met slecht 1 punt achterstand op nummer 4 en 2 punten achterstand op nummer 3. Het zat dus echt heel dicht bij elkaar.

Team 5 heeft een groot gedeelte van de competitie tegen degradatie gevochten. Bij de laatste wedstrijd was het team afhankelijk van de uitslag van de wedstrijd Orbiton – Schipluiden. Op het eind van de middag kwam de uitslag binnen. Tot onze grote verrassing maar ook blijdschap had Schipluiden met 8 – 0 verloren en daardoor blijft Team 5 volgend jaar 2de klasse spelen. Ook dan gaan de spelers/speelsters natuurlijk hun uiterste best om zich te handhaven!

Team 6 heeft het helaas niet gered in de vierde klasse; meer zat er helaas niet in… De laatste wedstrijden was het steeds stuivertje wisselen met Mix. Na de laatste wedstrijd is het Mix gelukt om met 1 punt voorsprong boven Delft te eindigen.

Team 7 had het geluk dat zij met een team minder in de poule zaten, zodat zij slechts één tegenstander onder zich moest zien te houden. Met nog een paar wedstrijden voor de boeg bleek dat dit hun gelukt was. Ze kreeg het zelfs voor elkaar om ook boven Voorburg te blijven, zodat zij een goede 5de plek behaalde en zich handhaafde in de 6de klasse.

Team 8 is op de 3de plek geëindigd in de 7de klasse. Ze hebben nog hun best gedaan om de 2de plek te behalen, maar dat is hun op slechts 3 punten na niet gelukt, maar zij zijn ook tevreden met de behaalde 3de plek.

Team 9 speelde dit jaar voor het eerst competitie en heeft gelijk zijn visitekaartje afgegeven. Zij hebben één wedstrijd gelijk gespeeld tegen Swindregt, maar zette dat in de thuiswedstrijd met 8-0 weer recht. Met 14 punten voorsprong is dit team ongeslagen kampioen geworden in de 7de klasse, een super prestatie!