Verslag BC Delft Toernooi 20 & 21 februari

Afgelopen weekend is het BC Delft Toernooi gespeeld, bestaande uit twee eendaagse poule-toernooien: een zaterdagtoernooi in de categorieën 2, 4 en 6, en een zondagtoernooi in de categorie 8 en recreantenklasses beginners/gevorderden. Met 135 deelnemers op zaterdag en 80 deelnemers op zondag was het een drukke maar zeer gezellige boel in de sporthal.

Wij willen alle deelnemers bedanken voor hun sportieve deelname, de sponsoren voor hun bijdrage, en natuurlijk de toernooicommissie voor het geslaagde evenement!

Zie hier voor de resultaten van zaterdag 20 februari, en hier voor de foto’s.
Zie hier voor de resultaten van zondag 21 februari, en hier voor de foto’s.

Lees snel verder voor het verslag van de Toernooicommissie!

Het is inmiddels een goede traditie geworden: in het eerste weekend van de voorjaarsvakantie organiseert BC Delft het BC Delft toernooi. Ook dit jaar was er veel animo: 135 deelnemers op de zaterdag (20 februari) en 80 deelnemers op de zondag (21 februari), sommigen zelfs helemaal afkomstig uit het zuidelijkste puntje van Limburg!

arthur40Met zo’n vol schema moesten we al vroeg aan de bak. De eerste spelers mochten al om 9 uur de baan op. Gedurende de ochtend druppelde de hal vol voor een gezellige en sportieve dag. En niet zomaar een dag, want onze Arthur Post vierde vandaag zijn 40ste verjaardag. En dat heeft hij geweten ook, want uiteraard hebben wij als clubgenoten een cadeau geregeld: een mooi badmintonshirt met “40” erop. En deze bracht direct geluk, de volgende 2 singles werden door Arthur binnengesleept! Proficiat Arthur!

Om de innerlijke mens na al die inspanningen weer wat aan te sterken waren er (over tradities gesproken) vanaf het middaguur weer heerlijke Indonesische hapjes verkrijgbaar in de kantine! Uiteraard was er ook gedacht aan een gezonde ‘snack’, Kistje vol Smaak heeft ons voor het hele weekend van bananen, appels en kiwi’s voorzien.

Aangesterkt en wel begonnen we ’s avonds aan de finales. BC Delft was daarin goed vertegenwoordigd met 4 finalepartijen! Simon (HE6) en Laura (DE4) behaalden een mooie 2e plaats. Sharon (DE6) maakte er een hele spannende partij van. Na verlies van de eerste set leek het er niet meer in te zitten (5-21) maar op miraculeuze wijze wist zij de partij weer helemaal naar haar hand te zetten en veroverde zij middels een 3-setter alsnog de eerste plaats! Het dubbelkoppel van team 2 liep ook als een geoliede machine; Susanne en Laura (DD4) gingen er met de eerste prijs vandoor! Kortom we kunnen trots zijn op onze clubgenoten!

bcdelfttoernooirecreantenOp zondag het recreantentoernooi: van beginnend speler totaan competitieniveau. Dit jaar met een record aantal deelnemers: maar liefst 80! Weer vroeg uit de veren… om 9 uur werden de eerste dubbels en gemengd dubbels gespeeld. De wedstrijden volgden elkaar in rap tempo op, maar de deelnemers waren niet moe te krijgen; wat een enthousiasme. Een gezellige sfeer in de hal en lekkere zelfgemaakte hapjes van de deelnemers die de toernooicommissie ook goed hebben gesmaakt! Ook vandaag stonden er weer een hoop Delftenaren op de baan. Raymond en Joost wisten Dave en Wilson te verslaan en bereikten uiteindelijk de finale. In een thrillerpartij wisten zij in 3-sets de wedstrijd binnen te slepen! Gefeliciteerd! En dan hebben we ook nog het andere dreamteam: vader en zoon Oldenburg. De herendubbel bij de beginnersklasse bestond uit een poule van 4 en na spannende partijen hebben zij op basis van het puntensaldo de eerste plek weten te veroveren, klasse William en Matthijs!

We kunnen terugkijken op een uitermate geslaagd weekend. Dankzij de vader van Marit (PP Orchideeën) hebben wij onze vrijwilligers een stel schitterende orchideeën kunnen overhandigen als dank voor hun inzet.

We hopen dat iedereen volgend jaar weer van de partij is. Tot dan!!

De Toernooicommissie
Lucinda, Wouter, Roy, en Michel