Jeugd- en Voorjaarscompetitie van start

Vandaag zijn de Jeugdcompetitie en de Voorjaarscompetitie van start gegaan. Bij deze alvast een kort verslag van de stand in de Voorjaarscompetitie, van competitieleidster Agnes:

In de Voorjaarscompetitie spelen twee teams bij het RCZ (Recreatieve Competitie Zuid-Holland). Deze competitie werkt niet met speelweken, waardoor het moeilijk is om een juist overzicht van de standen te krijgen; sommige teams hebben al meer wedstrijden gespeeld dan andere.

Ook de puntentelling is anders: elke gewonnen wedstrijd levert 3 punten op, een gelijkspel 1 punt en een verloren wedstrijd 0 punten. Het leuke van deze competitie is dat je niet kan degraderen. Het gaat dus puur om het kampioenschap en het plezier!

Team 1 speelt dubbelcompetitie. Dat houdt in dat er een herendubbel, een damesdubbel en vier mixen gespeeld worden. Team 1 staat op dit moment op de een na onderste plek, maar heeft slechts één wedstrijd gespeeld en de nummer 1 heeft er al 4 gespeeld, dus alles is nog mogelijk.

Team 2 speelt gewone competitie, dus met singles, dubbels en mixen. Dit team staat op dit moment op de 3de plek met één wedstrijd gespeeld en 3 punten. In de Najaarscompetitie is dit team ongeslagen kampioen geworden, dus we verwachten weer veel van hen. Wie weet gaan ze in deze competitie ook het kampioenschap behalen?