Jeugdcompetitie

Pilot  Jeugdcompetitie 2019-2020

Dit najaar start de pilot voor de nieuwe opzet van de jeugdcompetitie. Het is nog een “probeersel” dus op- en aanmerkingen ook vanuit jullie kant horen we graag. Vanaf seizoen 2020-2021 gaat de hele jeugdcompetitie verplaatst worden naar de periode september – maart  met meer speelweken  (dat is het doel). Dit voorjaar (2020) komt er dus nog een reguliere jeugdcompetitie van 10 weken aan.

Aangezien er gevraagd was aan de clubs wie er mee willen doen, doen helaas niet alle verenigingen mee. De poules zijn dus niet allemaal gevuld tot de maximale 8 plaatsen en dus niet alle weken hebben jullie een wedstrijd. Misschien wordt dit nog aangepast naar anderhalve competitie zodat je wel meerdere speelweken hebt.

De competitie wordt per wedstrijd gespeeld over 5 partijen, van alles 1 partij. Dus jongensdubbel, meisjesdubbel, jongensenkel, meisjesenkel en mix. Je zit met 2 jongens en 2 meisjes in een team (of meer)  en speelt dan allemaal 2 partijen. Het is niet de bedoeling dat iemand alle onderdelen gaat spelen.

We hebben geprobeerd om iedereen die mee wilde spelen ook in een team te plaatsen. Hierdoor hebben sommige teams toch meer dan 4 spelers. Graag onderling overleggen hoe dit in te delen met het spelen van de wedstrijden. Wij zullen jullie daar ook bij helpen om gelijke verdeling te maken in overleg met alle teamleden.

De thuiswedstrijden zullen zijn op zondag om 11.15 uur samen met de senioren-teams van de bondscompetitie. Jullie spelen waarschijnlijk alles op 1 baan, want er zijn maar 5 partijen. Uit-wedstrijden kunnen op vrijdag-avond, zaterdag of zondag zijn.

Op het schema kan je jouw team en bijbehorende wedstrijden zien, klik op je team: http://badmintonnederland.toernooi.nl/sport/event.aspx?id=DA453B04-ED90-4C40-A708-E53781C92090&event=3 )

Hebben jullie nog vragen ??? Stel ze gerust aan William, Lucy of Ineke

Allemaal veel succes en plezier bij de wedstrijden !!!