Resultaten competitie 2018/2019

door Agnes Bekenes

We hebben elk seizoen wel met blessures te maken, maar dit seizoen spant volgens ons wel de kroon. Zeker twee teams hebben het hele seizoen met invallers en invalsters gedraaid. Wij zijn dan erg blij dat er zoveel leden bereid waren om in te springen in de teams waar dit nodig was.

Team 1:

Na de degradatie van vorig jaar was de ambitie van team 1 om weer voor promotie te gaan. Maar de blessures van Kayleigh, Laura en Jeroen strooiden roet in heteten. Dit team heeft vast en zeker het record aantal invallers verbroken. Dit seizoen hebben er 8 heren en 4 dames ingevallen. Dit wetende is het toch een mooie prestatie dat zij op een goede vierde plaats geëindigd zijn. Het zal ook wel geholpen hebben dat de harde kern van dit team de invallers goed begeleidde. En het doel om te promoveren?? Daar gaan ze vast volgend jaar weer voor.

Team 2:

Di tteam heeft het moeilijk gehad dit jaar. Ze hebben zich wel van de laatste plek af weten te werken, maar dat kon de degradatie niet voorkomen. Ze hebben er alles aan gedaan om te proberen uit de gevaarlijke zone te komen en het zag er ook een paar wedstrijden lang naar uit dat ze het voor elkaar zouden krijgen, door twee keer op rij met de winst te strijken. Ze verkleinden daarmee de achterstand op nummer 6, maar helaas niet genoeg. Ook voor hen ligt volgend jaar een leuke uitdaging in het verschiet, namelijk terug naar de 4de divisie!

Team 3:

Op een veilige 6de plek is team 3 geëindigd. De laatste weken hebben zij die plek goed weten te handhaven. Zij zorgden ervoor dat nummer 7 op een veilige afstand bleef, waardoor zij zeker van handhaving waren en ze de laatste wedstrijden wat ontspannender kon spelen. De plaatsen boven hen waren wel zichtbaar maar elk net te ver om van plaats te ruilen. Dat mag de plek echter niet drukken. Zorgen dat je veilig bent kan ook voldoening schenken en daar zijn wij dan ook zeker blij mee.

Team 4:

Langzaammaar zeker klom dit team omhoog en zijn nu op de 4de plek geëindigd. Wat het melden waard is bij dit team is dat ze deze competitie maar één keer een invaller hebben gehad en de dames hebben alle wedstrijden zelf gespeeld. Dat houdt in dat het team deze plaats dus echt helemaal zelf heeft verdiend en goed op elkaar is ingespeeld. Ook waren het heel vaak 4-4- of 3-5 uitslagen. Dat is pas consequent spelen!

Team 5:

Ditjonge team is samen met de ervaren Dago de uitdaging aangegaan om een divisiehoger te gaan spelen, omdat daar een plek vrij kwam. Ze wisten natuurlijk dat ze het moeilijk zouden krijgen, maar gingen er helemaal voor. Helaas zijn zeals laatste geëindigd, maar hebben wel heel veel ervaring opgedaan en dat zullen ze volgend seizoen zeker gaan gebruiken om in de 6de divisie misschien in de top mee te gaan draaien. Wij gaan daar hard voor duimen!

Team 6:

Nade promotie van vorig jaar is dit ervaren team (dit jaar aangevuld met de ervaren Leonard en Ingrid ) weer eerste geworden. De allereerste wedstrijd verloren zij met 2-6 en dat zette hen aan het denken. Maar vanaf de 2de wedstrijd waren ze meedogenloos voor hun tegenstanders en hebben alle wedstrijden gewonnen, wat natuurlijk een hele knappe prestatie is. De data voor de regionale en de landelijke kampioenschappen staan al in hun agenda,want ook die beker willen zij dit jaar vast en zeker weer naar Delft halen. Wij hopen dat ze deze trend voortzetten en volgend jaar weer voor de eerste plaats gaan. Dan zorgen wij dat er weer bloemen zijn voor dit kanjerteam!!

Team 7:

Team7 is het team dat ook met blessures te kampen had. Ze moesten voor het begin van de competitie al Marieke missen en ook Linda had met een hardnekkige blessure te maken. Mede dankzij twee jeugdige invalsters, Ruby en Isabelle en de ervaren Cindy en Marieke uit team 8 lukte het toch om het team steeds volledig te krijgen. Ook Mathilde heeft in dit team ingevallen, maar dat was van korte duur helaas. Zij blesseerde zich ernstig tijdens haar single en was voor de rest van het seizoen uitgeschakeld. En ook mede dankzij de invallers heeft dit team  een mooie 2de plek weten te bereiken.  Zij hebben lang met de Zeemeeuwen om de 1ste plek gestreden, die strijd verloren zij echter met slechts drie punten achterstand. Maar met deze 2de plaats zijn ze ook vast en zeker tevreden.

Team 8:

Ook team 8 is 2de geworden. Met een 8-0 overwinning in de laatste wedstrijd gingen zij de nummer twee voorbij. Daar gingen ze ook helemaal voor, want het was hun doel om deze competitie als 2de te eindigen, toen bleek dat de nummer 1 wel heel erg voor stond. Dit team heeft wat met de uitslagen 3-5 en 2-6, want 9 wedstrijden zijn met deze standen gewonnen en 2 met deze standen verloren. Met deze 2de plaats zijn zij natuurlijk heel erg blij, want hun doel hebben zij bereikt.