Gedragsregels betrokkenen

1. Gebruik geen fysiek, mentaal en/of verbaal geweld.
  2. Drugsgebruik evenals overmatig drankgebruik wordt niet getolereerd.
  3. Maak geen misbruik van een (eventuele) machtspositie.
  4. Geef geen ongewenste seksueel getinte aandacht.
  5. Als iemand mij hindert of lastig valt dan vraag ik hem/haar hiermee te stoppen. Als dat niet helpt, vraag ik een ander om hulp.
  6. Respecteer een ander en andermans bezittingen.
  7. Wijs elkaar op negatieve gedragingen. Vertel hem/haar dat je je hier niet prettig bij voelt.
  8. Help anderen om zich ook aan deze gedragsregels te houden en spreek degene die zich daar niet aan houdt erop aan en meldt dit zo nodig bij het bestuur.
  9. Respecteer de regels van de badmintonsport.
  10. Speel jouw wedstrijden met respect voor jezelf, jouw teamspelers, jouw tegenstanders en de scheidsrechter.
  11. Fair-play is belangrijk. Intimideren, onbehoorlijk taalgebruik, agressie en gebaren getuigt niet van sportief gedrag. Steun jouw teamspelers en besef dat je pas iets mag verwachten van jouw teamspelers als je jezelf voor 100% inzet.
  12. Onsportiviteit van de tegenstand(st)er is nooit een reden om dit gedrag te kopiƫren.
  13. Respecteer het werk van alle vrijwilligers die ervoor zorgen dat jij kunt badmintonnen. Dit is niet vanzelfsprekend!