Nieuwe sporthal: ervaringen tot nu toe

Dit seizoen zijn we fris gestart in ons nieuwe onderkomen in de sporthal van SC Delfland. De aanloop is wat stroef geweest zoals jullie hebben gemerkt, maar op praktisch gebied werken de mensen van SC Delfland gelukkig goed mee met ons en de basketballers van DAS. Er is nog steeds geen huurcontract getekend, maar dit zal binnen enkele weken geregeld worden.

De sporthal heeft een fijne uitstraling en de meeste dingen werken goed. We moeten allemaal nog even wennen aan de nieuwe blauwe lijnen van de trainingsbanen, maar dat komt vanzelf.

De toegang tot het gebouw blijkt een uitdaging. Zonder pasje kan de voordeur van buitenaf niet geopend worden. Binnenkort krijgt een tiental van onze actieve leden een pasje. Graag vragen we jullie even de deur open te houden voor andere mensen die aan komen lopen. Het is ook een extra reden om gewoon goed op tijd te komen voor de training!
Aan de mensen die bardienst hebben tijdens trainingen en wedstrijden zal worden gevraagd om ook te letten op de voordeur en mensen binnen te laten indien nodig. Op dit moment wordt een aantal informatiebanners en -bordjes gemaakt om de bezoekers wegwijs te maken in het gebouw tijdens wedstrijddagen.

Tijdens onze speeltijden mogen wij alleen in de voor sport bedoelde ruimtes komen. Het is niet de bedoeling dat we de school in gaan, dus ga niet door de tussendeuren naar de school toe. Deze tussendeuren zouden goed gesloten moeten worden met magneten (die los gaan bij een calamiteit zodat vluchtwegen ontstaan), maar dat blijkt nog niet goed te functioneren. Inmiddels is het alarm van de school enkele keren afgegaan terwijl wij in het gebouw waren. Dit komt door het openen van tussendeuren naar de rest van de school. Er wordt door de school gewerkt aan betere magneten.

Omdat we in de nieuwe sporthal bij SC Delfland te gast zijn, zijn er een aantal huisregels van kracht, die ervoor zorgen dat we samen alles netjes houden en optimaal van de nieuwe hal kunnen genieten:

• Kom op tijd voor je training i.v.m. het openen van de deur, en houd de deur ook voor elkaar open.
  • Het is erg belangrijk dat we de zaal en het gebouw zo netjes mogelijk achterlaten. Als we dat niet doen, kan de school ons de extra schoonmaakkosten in rekening brengen. Dus als je klaar bent met spelen, neem dan je afval mee en help even met het opruimen van de netten en de rest van de zaal.
  • Ga niet met buitenschoenen de hal in. Dat geldt ook voor ouders en toeschouwers; er kan op de tribune of via het raam in de kantine naar de zaal gekeken worden.
  • Gebruik alleen de gangen naar de kleedkamers, toiletten, kantine en sporthal en ga niet de school in, zodat het alarm niet onnodig af gaat.

Wil jij je ervaringen met de nieuwe hal met de vereniging delen? We horen ze graag!
Je kunt altijd een van de bestuursleden in de hal aanschieten, of mailen naar info@badmintonclubdelft.nl.