Nieuws uit de Najaarscompetitie II

Onze competitieleidsters Agnes & Marieke houden nauwkeurig de standen bij; een verslagje van hen over de huidige stand van zaken:

Hier is de laatste update van de competitie. Het wordt voor sommige team nog een spannende eindstrijd! En dat geldt zowel voor promotie als degradatie.

Team 1 ligt goed op koers. Ze heeft nu 8 punten voorsprong op nummer 2. De grootste uitdaging ligt in de wedstrijd tegen Asterix. Dat is namelijk de enige club waar ze gelijk tegen hebben gespeeld. Alle andere wedstrijden heeft ze gewonnen. Wordt die wedstrijd gewonnen dan ligt promotie voor het grijpen!
Team 2 gaat zich sowieso handhaven en als het de laatste drie wedstrijden lukt om het onderste uit de kan te halen is zelfs een tweede plaats nog mogelijk. Bij dat team ligt de uitdaging in de wedstrijd tegen de Zeemeeuwen. Dat team staat boven hen op de tweede plaats en daar heeft ze vorige keer van verloren. Wie weet is hier een stunt in de maak!
Team 3 staat er hetzelfde voor als team 2. Ook voor hen is een tweede plaats nog binnen handbereik. Boomgaardshoek staat boven hen. De vorige keer is daar gelijk tegen gespeeld. De laatste wedstrijd wordt dan misschien wel heel belangrijk wat betreft de uiteindelijke plek waar team 3 eindigt.
Team 4 gaat het vast en zeker lukken om in de 1ste klasse te blijven. Ze heeft een voorsprong op de onderste twee teams en als ze geen gekke dingen gaan doen, gaat dat zeker zo blijven. Al hoewel ze nog wel twee pittige tegenstanders krijgt, hebben we alle vertrouwen in het team. En wie weet zorgt ze er nog voor dat ze een paar plekken stijgen, want de drie teams boven hen staan dicht in de buurt.
Team 5 vecht tegen degradatie. Schipluiden staat 1 punt boven hen en daar moet ze de eerstvolgende wedstrijd tegen spelen. Als het lukt om die wedstrijd net als de vorige keer te winnen, dan biedt dat goede kansen. Hoewel hen ook nog een lastige wedstrijd tegen Invictus te wachten staat. Dat team staat namelijk bovenaan. Als ze de schade beperkt weten te houden, kan ze zich waarschijnlijk handhaven in de 2de klasse en dat is best wel een prestatie, omdat ze dit seizoen een opengevallen plaats in deze klasse innam. Het doel dit seizoen is handhaving en dat is echt niet onmogelijk!
Team 6 is vorig jaar gepromoveerd naar de 4de klasse zonder dat ze kampioen waren geworden in de 5de klasse. We wisten dat het zwaar zou worden. Samen met Mix staat ze onderaan. Het is stuivertje wisselen tussen die twee. Nummer 6 staat 9 punten voor. Niets is onmogelijk, maar de kans dat ze die plek gaat halen is eigenlijk onmogelijk. Vooral omdat ze de volgende wedstrijd tegen de nummer 1 moet, die ongeslagen met een grote voorsprong bovenaan staat.
Team 7 is net als team 6 vorig jaar gepromoveerd. Ook bij hen ligt het gevaar van degradatie op de loer. Ze moet ook nog tegen twee pittige tegenstanders. Als ze daar gelijk tegen speelt of het verlies zo klein mogelijk houdt, gaat ze zich handhaven. En daar gaat dit team vast en zeker voor!
Team 8 kan nog wel eens voor een verrassing gaan zorgen. Ze staat op de 3de plek met 5 punten achterstand op de nummer 1, die wel een wedstrijd minder heeft gespeeld. Team 8 moet nog tegen twee tegenstanders waar ze vorige keer van gewonnen heeft. Dat kan dus nog een leuke afsluiting van het seizoen worden.
Team 9 staat net als team 1 ongeslagen bovenaan. Alleen heeft zij een oorsprong van 10 punten op de nummer 2. Zij moet nog wel tegen de nummer 2, maar daar heeft de de vorige keer met 7-1 van gewonnen. Dus het moet wel heel gek gaan lopen wil die team niet als kampioen gaan eindigen. Dat is wel een heel goed begin van dit team, dat dit jaar voor het eerst competitie speelt!